Jdi na obsah Jdi na menu
 


TT 01 RALLY

27. 12. 2008

Úprava podvozku TT 01 na rally

 

Pokud někdo chce s modelem jezdit rally, tak má před sebou kupu práce s předěláním, se kterým by mu mohl trochu pomoci tento návod.

Co od výsledku očekáváme: Hlavně by se auto mělo trochu odlepit od země.

V tom pomůžou následující úpravy.

Pokud se podíváte zespodu na části pod rameny zjistíte, že pokud by se odstranila část boku, tak ramena klesnou a tím pádem se zvýší světlá výška. Takže odřízneme, k dokončení úpravy použijeme delší tlumiče než jsou ty původní třecí, to znamená že délka nových tlumičů by měla být 55-60mm. Nesmíte to přehánět nebo budou kalíšky, ve kterých jsou Kardany dřít o ramena a budete je muset pilovat, i když tomu se asi stejně nevyhnete.

Tak teď máme zvednutý podvozek a jako další je třeba přemýšlet nad tím, kde se jezdí rally.

Většinou to není asfalt a hladká plocha, takže když máme už zvednutý podvozek, chtělo by to nějaká kola. Kupte rally pneu nebo rovnou sadu i s diskem a narazíte na problém, Přední kola vám budou drhnout o nárazník, který zevnitř ořízněte a bude po problému.

Aby mohla přední ramena pružit naplno, namontujte na řízení spojovačky na kulových úchytech, čímž jim dovolíte maximální běh .

Dále je nutné na spodek namontovat desku, která bude chránit model zespodu a také zakryje otvory pod motorem a baterkou. Nezapomeňte nechat dírky pro šrouby od serva atd.

O nákupu kuličkových ložisek nebudu nic rozepisovat neb to považuji za samozřejmost.

Tak máme hotový podvozek.

Pustíme se do zakrytování vnitřku. Na trhu je kryt na TT 01 který pasuje celkem slušně, ale nesmíte mít 01 E – to má středový kryt vedoucí nad Kardanem až po úchyty ramen.

Přes něj kryt pro TT 01 nedáte. Tím se dostávám k jedné věci – pokud si teprv kupujete model a víte že budete upravovat na rally tak si nekupujte TT 01 E nemá to cenu neboť stejně skoro všechny díly vyhodíte.

Když už máte kryt, bude pod ním dost teplo, a proto je NUTNOST přidělat na regulátor aktivní chladič třeba z ventilátoru z grafické karty nebo tak něco. Na motor by měl stačit pasivní a v samotném krytu udělejte otvor pro další větrák, který bude hnát vzduch pod kryt aby to tam mohlo dýchat.

Samozřejmě fantazii se meze nekladou a je jen na vás jak se s odvodem tepla dokážete vypořádat možností je mnoho.

Jestli jste upravovali již dříve zmíněné Ečko, budete muset z krytu nad Kardan odříznout dvě části, které drží řízení na místě a ty pak přišroubovat samostatně, jinak vám řízení odejde na výlet. Tak, teď máme zvedlé, zakryté, chlazené a obuté auto. Když budete měnit základní motor za Miga sundejte z něj kryt na těle - motor je s ním širší než záklaďák a dře kalíšek od středového kardanu. No na závěr jen detail … pokud víte že budete jezdit jen rally, kde nepotřebujete takový dosah rádia kupte ještě skrytou anténu.

Zaprvé to lépe vypadá a za druhé když to někde pošlete přes boudu, neulomíte si dlouhou a ani při podjezdech mostů nebude vadit.

To je asi vše a ať se vám s takto upraveným modelem hezky drandí .. Za RCaKOM  Dean.

 Fotky jak to pak a při montáži vypadá jsou zde: http://mikedean.rajce.idnes.cz/Podvozek/

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

01e

(Chung, 10. 6. 2009 22:52)

Hoj, mam tt01e mam v planu s nim vyrazit na rally, koupil jsem olejove tlumice,poupravil podvozek, vetsinu plastovych dilu jsem vymnenil za alu, ted uz jen premyslim nad motorem, nevim jsetli je vic otacek lepsi, kazdopadne asi dam silnejsi a zmenim prevod na vetsi kroutak, muze tem i pls poradit jaky motor a prevod je ideal. dikec

Podvozky

(Dean, 4. 2. 2009 9:37)

vlastnosti tt 01 a tt 01E jsou co se tyce jizdnich vlastnosti stejne s tim ze E ma jinak tvarovane dily naprav a par dilu navic ... stredova vyztuha kryt motoru jinak ulozene rizeni a par detailu...
Na hrubem asfaltu neni problem jezdit se serii je vsak nutno rici ze zakladni tlumice nezvladnou kopirovat teren a tak auto skace . Pokud se model zvedne a daji se meke pruziny a delsi tlumice je model schopen lepe drzet a snaset nerovnosti .
Chassi TT 01 je onroad a tak je primarne urceno na okruh takze pokud se chce upravit na rally jedna se o dost markantni upravy a vysledna cena lehce presahne 10 tisic .. nicmene i se zakladnim podvozkem je hezke pojezdeni .

caf

(drunkenrider, 3. 2. 2009 21:35)

zdravim, chcel by som kupit TT01-E a chcem sa opytat ze ci nema problem jazdit aj na ceste s trochu hrubsim asfaltom alebo mam racej kupit TT01 a prerobit to na rally podla navodu... a este pls aky je rozdiel medzi TT01-E a TT01 :)))) vopred diiik za odpoved